De komst van de nieuwe commissaris van de Koning en de lancering van de website Tip de Commissaris zullen leiden tot intensivering van de contacten met de Drentse samenleving.
CvdK: Goed functioneren als rijksorgaan en boegbeeld.
PS: Drenthe goed bestuurd door goed functionerend, bestuurskrachtig, betrouwbaar openbaar bestuur met integere bestuurders
Niet van toepassing.
GS: Goed functionerend, bestuurskrachtig en betrouwbaar openbaar bestuur
Om slagvaardig in te kunnen spelen op maatschappelijke ontwikkelingen zien we een verschuiving naar meer flexibele samenwerkingsvormen met (externe) partners.
De provincie Drenthe is zichtbaar door klantgericht, interactief en toegankelijk te handelen
Klant Contact Centrum (KCC) is gestart met 'webcare' (het monitoren van en reageren op 'social media'). Klantbehoefteonderzoek is afgerond en biedt op basis van de resultaten handvatten voor de keuze en ontwikkeling van de provinciale communicatiekanalen. De vernieuwde website, die in januari 2018 live is gegaan, heeft een duidelijke focus op dienstverlening en klantvraag gekregen.
Zorgen voor een goede samenwerking met partners en belangenbehartiging voor Drentse stakeholders
Drenthe staat in 2018 voor de organisatie van de EU Open Days.
Het IPO is aan het doorontwikkelen tot een moderne netwerkorganisatie van en voor de 12 provincies. Het werk gebeurt vanuit de opgaven en met de flexibele inzet van provinciale medewerkers.
Bij deze andere manier van werken past het werken met een aangepaste jaarcylus, op basis van een programmabegroting. Een dergelijke werkwijze biedt de leden van het IPO – de provincies – aan de voorkant beter zicht op voorgenomen uitgaven en op die manier wordt een beter besluitvormingsproces hierover bij de provincies bevorderd. Provincies, Rijk, gemeenten en waterschappen schrijven samen aan het Interbestuurlijk Programma (IBP), een programma waar grote, actuele maatschappelijke opgaven integraal worden benaderd.